Etap drugi polega na wyłonieniu trzech nominatów w obu klasyfikacji, w każdej z kategorii (łącznie 18 spółek).
Wyłonienia nominatów dokonuje Jury Konkursowe, złożone ze specjalistów z różnych dziedzin. Wyboru składu Jury dokonuje Organizator. Każdy z zespołu Jury ocenia spółki wg. kryterium zgodnego z własną specjalnością , przypisując jej ocenę punktową (0-10 pkt.).
Każda spółka w obu klasyfikacjach i w każdej z kategorii, może zdobyć maksymalnie 40 punktów (po 10 punktów w każdym z kryteriów).
Liczba uzyskanych punktów w danym kryterium to średnia arytmetyczna ocen wszystkich Jurorów danego kryterium.
Kryteria oceny w drugim etapie dla klasyfikacji „Najlepszy serwis IR”:
W II etapie w klasyfikacji „Najlepszy serwis IR” można uzyskać maksymalnie 40 pkt.
Kryteria oceny w drugim etapie dla klasyfikacji „Lider komunikacji online”:
W II etapie w klasyfikacji „Lider komunikacji online” można uzyskać maksymalnie 40 pkt.